Využitie hry
v edukačno-výchovnom programe etickej výchovy na základných
a stredných školách
PhDr. Anton Takáč, CSc.
Katedra občianskej a etickej výchovy, Fakulta
humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove
Nazdávame sa, že hra má pre vyučovanie etickej
výchovy na ZŠ a SŠ osobitný význam. V našom príspevku sa pokúšame
predstaviť hru ako fenomén, prostredníctvom ktorého je možné pozitívne
ovplyvniť hodnotovú orientáciu, postoje a správanie žiakov. Pri realizácii
výchovného procesu etickej výchovy vystupuje hra ako metóda etickej výchovy,
ktorá napomáha rozvíjať sociálne zručnosti žiakov. Ich fixáciou sa snažíme
docieliť taký stav, aby pozitívne prvky zážitkového (skúsenostného) učenia
mohli žiaci využívať v reálnom živote.