Využitie hry v edukačno-výchovnom programe etickej výchovy na základných a stredných školách

 

PhDr. Anton Takáč, CSc.

 

Katedra občianskej a etickej výchovy, Fakulta humanitných a prírodných vied, Prešovská univerzita v Prešove

 

 

Nazdávame sa, že hra má pre vyučovanie etickej výchovy na ZŠ a SŠ osobitný význam. V našom príspevku sa pokúšame predstaviť hru ako fenomén, prostredníctvom ktorého je možné pozitívne ovplyvniť hodnotovú orientáciu, postoje a správanie žiakov. Pri realizácii výchovného procesu etickej výchovy vystupuje hra ako metóda etickej výchovy, ktorá napomáha rozvíjať sociálne zručnosti žiakov. Ich fixáciou sa snažíme docieliť taký stav, aby pozitívne prvky zážitkového (skúsenostného) učenia mohli žiaci využívať v reálnom živote.

 

Späť Å